Mit billede
Navn:
Sted: Copenhagen, Denmark

onsdag, juni 28, 2006

Jordmoderbesøg og panik

I dag var jeg til jordemoderbesøg på Herlev. Hun gættede på at han var ca 25-2600 gram. Så gik jeg totalt i tudepanik, og troede at han var ved at dø af sult og ikke havde vokset nok, fordi min forrige jordemoder havde gættet på 2300 ved sidste besøg. Blev beroliget ved at Tanya og en tredje jordemoder mærkede på ham og gættede ham til lidt mere( 26-2700 ) De var alle 3 enige om at min gamle jordemoder havde gættet for højt, for de kunne ikke se noget i mine papirer der indikerede at han skulle være så stor. Havde hun gættet rigtigt, ville det betyde en knap 5 kilos baby, og det er jeg slet ikke bygget til. Og man kunne se på mit sf-mål ( livmodermål) at han var vokset siden sidst, så derfor mente de at hun tog fejl. Gennemsnittet på nuværende tidspunkt i graviditeten er også 2500, så han er HELT perfekt. De regner med at han kommer til at veje 35/3600 gram ved fødsel, som er helt gennemsnitligt. De var SÅ søde derude! De sendte mig en tur på fødegangen for at berolige mig, og få kørt en strimmel ( hvor de måler hans hjertelyd og bevægelser ) i en halv time, og alt var HELT perfekt. Men det er jo klart at jeg blev forskrækket, når jeg regnede med at han ville veje ca 3 kilo nu. Men er glad nu! Det er jo dejligt at han vokser som han skal. Også meget rart at man ikke skal føde en over 4 kilo ;-)
Det ser heller ikke ud som om at det er et problem at Tanya skal tage imod ham, selvom hun stopper sin praktik nu her :-) Det var også hende der kørte ctg-strimmelen. Meget sjovt at rollerne pludselig blev byttet om, og det var hende der pludselig blev 'storesøsteren' Var virkelig glad for at hun var med! Specielt fordi jeg blev en lille pivskid. Også fordi jeg ikke syntes at han var så aktiv som han plejede at være, så jeg var jo overbevist om det værste. Kan kun grine lidt af mig selv nu. Men det var famene ikke sjovt at blive så angst for at han ikke var ok! Men det var han heldigvis! Heeeeelt perfekt! :-)