Mit billede
Navn:
Sted: Copenhagen, Denmark

fredag, februar 10, 2006

Hjertelyd :-)

Hej!
Var til jordemoder i dag! Alt så fint ud ( blodtryk, sundhed, livmoderens størrelse osv )
Og så hørte jeg babyens hjertelyd for første gang! Det var SÅ fantastisk! Den pumpede bare afsted! Var så rørt at jeg var lige ved at græde.. du-duk-du-duk-du-duk!
Fik at vide at babyen er ca 16-18 cm lang! Det synes jeg er ret vildt! Da jeg blev scannet første gang for at få bekræftet min graviditet ( dette er ikke normalt, men min læge var på ferie og jeg var til undersøgelse alligevel på hospitalet ) var babyen kun 3,83 mm lang! Og dette var 2 december. Så er det da vildt at ca. 10 uger efter er barnet 16-18 cm! Det er ca. 40 gange så stort!
Men vi har det godt! Skal først til jordemoder igen i maj. Men skal midtvejscannes den 6/3. Så min kære søster skal nok blive vanvittig af alle mine spørgsmål! Hun var også med i dag! og skal selvfølgelig med til de andre undersøgelser. Jeg håber jo på at hun får lov til at tage imod barnet. Men det kommer jo an på jordmoderen, for hun er jo ikke færdiguddannet. Men mon ikke det kan lade sig gøre alligevel hvis alt foreløber normalt! Og selvfølgelig gør det det!
:-) Louise